ISARD ATAC

L’Isard Atac Bike: El BTT més pur als Pirineus

Benvinguts a l’Isard Atac Bike, la prova de Mountain Bike organitzada per l’Ski Club Camprodon que et convida a desafiar els teus límits en un entorn natural salvatge i espectacular. Si el BTT d’alta muntanya corre per les teves venes, aquesta és la teva cita.

El nostre lema ho diu tot: Estàs a prova de muntanya?

Què fa única l’Isard Atac Bike?

L’Isard Atac Bike no és una pedalada popular corrent; és una immersió total al cor del Ripollès i de la Vall de Camprodon. Correm per territori d’isards, connectant camins històrics i transfronterers de l’alta muntanya pirinenca.

  • Esperit «All-Mountain» i Autèntic: Un recorregut on es fusionen l’exigència de les maratons de BTT amb la diversió i la tècnica del trail i l’enduro.
  • Paisatges espectaculars: Pedalaràs envoltats de boscos frondosos, prats alpins i crestes amb vistes panoràmiques que et deixaran sense alè (si no t’ho ha deixat el desnivell abans!).
  • Tècnica i aventura: Camins divertits, senders exigents i trams vibrants dissenyats per posar a prova tant la teva resistència física com la teva habilitat sobre la bici.

Els Dos Recorreguts: Tria el teu Atac

Ens adaptem als teus objectius oferint dues modalitats amb sortida i arribada a Camprodon (amb epicentre al Pavelló Llandrius / Espai 1 d’Octubre):

  • Distància: ~42-43 km
  • Desnivell: +2.000 m aprox.
  • Perfil: L’experiència definitiva per als bikers més forts i preparats. Un traçat exigent, dur, molt tècnic i d’alta muntanya ideal per sentir l’essència més salvatge de l’Isard Atac.

🦌 CAPREOLUS (L’Atac Àgil)

  • Distància: ~25 km
  • Desnivell: +1.100 m aprox.
  • Perfil: Ideal per a aquells que volen gaudir de la bellesa de l’entorn i de la velocitat sense renunciar a l’emoció d’un terreny vibrant i divertit. Perfecte per «mossegar» la muntanya amb intensitat.

Trajectòria i Evolució de la Prova

L’Isard Atac Bike va néixer amb un esperit èpic de gran fita alpina (en les seves primeres edicions històriques havia arribat a ser un repte de format extrem de fins a 115 km en dos dies, travessant zones transfrontereres molt tècniques on calia carregar la bici a l’esquena). Amb el pas del temps, i de la mà de la secció de BTT de l’Ski Club Camprodon, la prova ha anat evolucionant i madurant.

Avui dia, s’ha consolidat com una cursa d’un dia de referència al calendari català de BTT que manté intacte aquell «esperit d’alta muntanya», però adaptant els recorreguts (Rupicapra i Capreolus) per obrir les portes a una comunitat més àmplia de ciclistes —des de corredors de XC (Cross Country) fins a amants de l’enduro— assegurant sempre una organització de màxima qualitat i cura al detall que caracteritza el teixit local de la vall.